Lista kolesarjev in pešcev

Za povezana mesta

Odziv: Kolesarji v mestnem parku da ali ne?

Na prvi pogled neverjetno vprašanje, a vseeno, gre za nadaljevanje stare polemike, ki jo je pred dnevi na uradni Facebook strani objavila Mestna občina Maribor. Zgodba gre takole: V Mariborskem mestnem parku oz. v gričevnatih gozdovih nad njim se je nekaj osnovnošolcev spomnilo, da si nekaj poti preuredijo v kolesarske poti za vožnjo s kolesom. Na prvi pogled marsikomu nedolžna zadeva in v času vse večjega vpliva pametnih telefonov na našo mladino, celo prava poteza, saj se bodo mladeniči rekreirali na prostem…Vendar pa je v preteklosti že prihajalo do konfliktov med pohodniki oz. sprehajalci in kolesarji, ker vožnja s kolesi po mestnem parku ni natančno regulirana oz. je na splošno z občinskim odlokom prepovedana. Zato ne preseneča, da se je na spletu spet razvila burna debata med zagovorniki in nasprotniki kolesarjenja v naravnem okolju, katera se je že kmalu prelevila v splošno negodovanje nad kolesarji tudi v drugih parkih, peš conah ter ostalih mestnih površinah. Na drugi strani pa v opozarjanje na dejstvo, da primanjkuje kvalitetnih površin za tovrstne športe.

Časnik Večer je tako objavil, da v uredništvo prejemajo ogorčena pisma številnih občanov, ki v Mestnem parku namesto sprostitve zaradi divjanja kolesarjev doživljajo stres. Pri tem so se v članku sklicevali na objavo mestne občine, ki napoveduje zasaditev grmovnic, ki bodo “ovirale spuste kolesarjev in polepšale degradirani prostor”. V članku tudi navajajo ugotovitev policije, da je večina kolesarjev, ki divja po parku in okoliških gričih, mladoletnih in da ne ved, da je vožnja po neoznačenih poteh v naravi prepovedana.

Seveda bomo odslej od Mestne občine Maribor pričakovali enako stopnjo angažiranosti tudi, ko gre za divjanje z motornimi kolesi po pohorskih gozdovih in označenih planinskih poteh, saj tudi tam prihaja do nastanka velike škode nad naravo.

Kakšni so lahko naslednji koraki, ki bi jih Mestna občina Maribor morala ubrati?

Bike Park v Mestnem parku ali nekje v neposredni bližini

V neposredni bližini ali v določenem delu Mestnega parka bi se lahko naredil Bike Park, kjer bi lahko mladina vadila svoje spretnosti na kolesih. S tem bi se mesto na najbolj neposreden način odzvalo na ta problem in mladini pokazalo, da ima do nje razumevanje. Hkrati bi mesto s tem mladini lahko veliko lažje predstavilo pravila igre in z njimi komuniciralo tudi v prihodnje, da bi se s tem zmanjšali nepotrebni konflikti. Na sliki eden izmed primerov urbanih kolesarskih parkov.

 

Posodobitev Odloka o zelenih površinah

Odlok o zelenih površinah je zastarel, saj sedaj prepoveduje vožnjo s kolesi v parku, tudi na asfaltiranih in utrjenih poteh, kot je recimo promenada v parku. S tem pa je ta problem še veliko širši, saj s takšno dikcijo prepoveduje vožnjo s kolesom tudi v območju drugih parkov na območju Maribora (Magdalenski park, Trg Borisa Kidriča, Slomškov trg, Tomšičev drevored…). Spomnimo se samo akcije v letu 2018, ko je mestno redarstvo začelo izvajati nadzor nad kolesarji v Mestnem parku in s tem sprožilo val ogorčenja.  V prenovljenem odloku, bi se moralo zelo jasno regulirati vožnjo s kolesi po poteh parkov. Tako bi moralo biti jasno definirano, kje je vožnja dovoljena in kje prepovedana. Seveda je ta korak možen samo v sodelovanju z občani, mesnimi četrtmi, zainteresirano javnostjo…

Nadzor redarstva in policije

Tega koraka ne moremo izvajati brez predhodno posodobljenega odloka. Nadzor lahko izvajamo samo na podlagi dobro pripravljenega odloka, ki je določil jasne usmeritve in pravila igre. Šele nato sledi nadzor, ki je v začetni fazi bolj blag in namenjen osveščanju ter zbiranju informacij. Šele kasneje oz. po potrebi se ponavljajoče kršitelje oglobi z denarnimi kaznimi.

Osveščanje

Tudi ta korak je pomemben in se ga da izvajati na različne načine. Nikakor pa ta ukrep ni samostojen ukrep, ampak je dopolnjujoč ukrep za vse zgoraj naštete ukrepe. O možnih načinih osveščanja smo pisali tudi v članku o sobivanju med kolesarji in pešci, kjer je prikazanih nekaj primerov opozarjanja kolesarjev na pešce in obratno.

 

In kakšno je vaše mnenje? V spodnji anketi nam sporočite…



Sedaj je na potezi občina in problem zagotovo ni rešljiv v enem dnevu. Zavedamo pa se, da je mladini nekaj potrebno ponuditi in to zagotovo ne morejo biti samo prepovedi.