Z velikim zadovoljstvom pozdravljamo odločitev Mestne občine Maribor, da Glavni most vrne tistim, ki na njem resnično ustvarjajo življenje – pešcem in kolesarjem. To je ključen korak v smeri, za katero se v Listi kolesarjev in pešcev borimo že od začetka: preoblikovati našo mestno infrastrukturo v prostor, ki bo prijazen vsem uporabnikom, še posebej tistim, ki vsakodnevno izbirajo trajnostne oblike mobilnosti.
Most je bil dolgo simbol prometne neurejenosti, kjer sta bila pešcem in kolesarjem namenjena ozka in nevarna pločnika. Čeprav so kolesarji in pešci že dolgo najštevilčnejši uporabniki mostu, ni bilo pravega prostora za njih. Zdaj se to spreminja. Naša vztrajna zahteva, da se kolesarjem omogoči prostor na vozišču z jasno označenim kolesarskim pasom, je bila ključna za to preobrazbo. S tem je most postal varnejši in prijetnejši tako za pešce kot za kolesarje, ki se zdaj po njem lahko premikajo brez občutka, da morajo tekmovati za prostor.
Povezava do oddaje na Radiu Maribor: Različni pogledi na zaporo Glavnega mostu, kjer je kot gost naše stališče povedal tudi mestni svetnik Josip Rotar
https://365.rtvslo.si/arhiv/radijska-tribuna/175069778
Naša vizija za Glavni most in mestno jedro
Zavedamo se, da bodo spremembe prinesle tudi izzive, predvsem v zvezi s prometnimi zastoji v okolici UKC in mestnega središča. A že zdaj načrtujemo rešitve. Naša vizija vključuje uvedbo sistemov Park&Ride na strateških točkah ob robu mesta, ki bodo zmanjšali potrebo po vožnji v mestno središče. Poleg tega se zavzemamo za pogostejše in zanesljivejše avtobusne linije, ki bodo ljudem omogočile enostaven prehod na javni prevoz.
Želimo, da Glavni most postane še bolj prijeten in dostopen. Predlagamo, da se tlakovanje mostu izvede po vzoru Glavnega trga – brez visokih robnikov in s prijetno ureditvijo površin. Na podoben način si predstavljamo tudi preureditev Trga revolucije, kar bi pripomoglo k ustvarjanju javnega prostora, ki bo dostopen, varen in prijazen za vse.
Kolesarjenje in hoja sta naša prihodnost
Most je zdaj znova osrednja povezava, kjer se življenje pretaka. Kljub odprtju za avtobuse, taksije in nujna vozila ostaja prostor, kjer kolesarji in pešci lahko prosto in varno dihajo. To je mesto, kjer trajnostne oblike mobilnosti niso le alternativa, ampak postajajo norma.
Naša prihodnost temelji na trajnostnih odločitvah, kjer prometna politika ne ustvarja dodatnih parkirnih mest, ki bi le še spodbudila več avtomobilskega prometa. Naš cilj je, da prebivalce spodbudimo k uporabi koles, javnega prevoza in pešačenja – ne le zaradi okolja, ampak tudi zaradi boljše kakovosti življenja. Če je avto še vedno potreben, naj bo to premišljena izbira za nujne opravke, ne pa refleksna navada.
Skupaj za boljšo mobilnost
Z veseljem gledamo v prihodnost, kjer bo Maribor z vsakim korakom postajal bolj povezano in trajnostno mesto. Glavni most je le začetek.
Posnetek skupinske simulacije iz leta 2012, kako bi promet na mostu zgledal, če bi ga uporabljalo večje števil kolesarjev.