Kadrovsko in strokovno okrepljeni, se članice in člani Liste kolesarjev in pešcev, kot kandidatke in kandidati za mestni svet ter četrtne skupnosti, z zanosom podajamo na lokalne volitve 2022. Osemčlanska ekipa strastnih zagovornikov javnega prometa, s poudarkom na vsakodnevnem kolesarjenju in pešačenju v mestu, diha in živi z Ljubljano ter za Ljubljano. Nadgraditi želimo nadvse uspešno zgodbo, ki jo je mestni svetnik Janez Stariha gradil in peljal že v preteklem mandatu. Sedaj je okoli sebe zbral ekipo, ki bo s svojim znanjem, referencami in življenjskim prepričanjem, skupaj gradila lepšo in bolj trajnostno naravnano prihodnost našega mesta.
Kdo je najdejavnejši v ljubljanskem mestnem svetu?
Ne samo, da Lista kolesarjev in pešcev v ljubljanskem prostoru ni bila muha enodnevnica – po statističnih primerjalnih analizah ter tudi navedbah več medijev, je bil glede vprašanj in pobud svetnikov, najdejavnejši ravno Janez Stariha, saj je bil z 78 pobudami in vprašanji, daleč nad povprečjem. Lista aktivno deluje tudi v različnih odborih in komisijah mestnega sveta (Odbor za urejanje prostora, Odbor za gospodarske dejavnosti, turizem in kmetijstvo, Komisija za pobude občanov) ter je dejavna v svetih več ljubljanskih javnih zavodov (Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne Ljubljana – IRIS, Elektrotehniško-računalniška strokovna šola in gimnazija Ljubljana – Vegova).
Kljub temu, da je označena kot manjša stranka, je med meščani ter tudi v medijih zaslediti mnenje, da je bila Lista kolesarjev in pešcev z enim samim svetnikom v preteklem mandatu bolj prodorna in glasnejša od večine kadrovsko in predvsem finančno bistveno močnejših strank.
Na volitve torej odhajamo z dobro popotnico, saj verjamemo, da se v lokalni skupnosti začne vse, tudi demokracija, predvsem pa družbeni dogovor o razvojno naravnani in napredni občini, ki se ne zgolj na papirju, ampak dejansko, bori in trudi za zeleni preboj, ki bo občanom zagotavljal varno in zdravo okolje v vseh mestnih četrtih.
Trud in zavzetost kot garancija za uspeh
Mesto, ki je prijazno pešcem in kolesarjem vseh generacij, je boljše mesto za vse! V Listi kolesarjev in pešcev smo ponosni, da nam je z ogromno vloženega truda, strokovnih srečanj in pogajanj uspelo prav to – prek številnih infrastrukturnih izboljšav ter drugih primerljivih ukrepov, vrniti mesto prebivalcem.
Sodelovali smo, oziroma bili pobudniki pri marsikateri rešitvi v prid trajnostne mobilnosti v mestu:
- nadgradnja in razširitev sistema BicikeLJ: danes je vanj vključenih že 84 postajališč z več kot 850 kolesi, na katerih so uporabniki opravili že blizu 10 milijonov voženj, skoraj 20% meščanov ima sklenjeno aktivno letno naročnino;
- v letu 2019 se je Ljubljana tretjič uvrstila na lestvico 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu The Copenhagenize Index;
- kolesarski žepi, s katerimi je kolesarjem omogočeno, da se v križišču razvrstijo pred motorna vozila – kolesarski žep poveča varnost kolesarjev, ker ublaži kritično točko, oziroma ogroženost s strani vozil, ki v križišču zavijajo desno;
- postavitev kolesarskih števcev v smeri mestnega središča, ki na ekranu prikazujejo število kolesarjev, ki vozijo mimo, kar pozitivno vpliva na promocijo urbanega kolesarstva;
- razširitev kolesarskih parkov in nadgradnja servisnih postaj, ki omogočajo manjša popravila koles in polnjenje zračnic;
- zavarovan nevarni železniški prehod za pešce in kolesarje v Šiški;
- več zavarovanih in dvignjenih prehodov za pešce;
in še marsikaj… Med drugim se zavedamo, da so ljudje jedro mesta in občine, uveljavljeni in častni meščani pa si še posebej zaslužijo, da se jih spominjamo, zato smo v listi dali pobudo poimenovanja ulice po pred časom preminulem Ljubu Bavconu, ki je bil poleg pravnega strokovnjaka, velik humanist in borec za človekove pravice.
Nadaljevanje zgodbe s pogumom
V Listi kolesarjev in pešcev se še kako zavedamo, da je veliko prostora za izboljšave na praktično vseh področjih, ki jih delovanje občinske uprave obsega, zato bomo v prihodnjem mandatu zavezani in predani cilju izboljšanja kvalitete življenja vseh občanov. K temu sodi celovita prenova javnega potniškega prometa, vključno s prestopnimi točkami in reorganizacijo linij, ki bo prispevala k spremembam potovalnih navad; nadaljnja posodobitev in dvig kakovosti kolesarskih in pohodnih površin, ki bodo omogočale varno in udobno vožnjo ter pešačenje vsem generacijam; postavitev varovanih kolesarnic za shranjevanje koles; energetsko varčne stanovanjske soseske, ki bodo uporabnikom ponudile bolj prijazne modele financiranja in sodelovanja; podpora prostorom skupnostnega dela, ki bi podjetnikom omogočila souporabo prostorov in s tem nižanja obratovalnih stroškov; pozitivna kadrovska selekcija, ki daje tudi mladim priložnost, da se dokažejo na ključnih vodilnih funkcijah; ohranitev zdravih odraslih dreves brez izjem na vsak način. Odločno nasprotujemo gradnji sežigalnice odpadkov v Ljubljani. Z omenjenimi ter podobnimi ukrepi, bomo kljub oviram, še naprej pogumno in aktivno nadaljevali uspešno zgodbo tudi v prihodnjem mandatu.